13 projektów na US in Progress we Wrocławiu

9 amerykańskich projektów w post-produkcji i 4 polskie projekty na etapie developmentu zakwalifikowało się do udziału w programie US in Progress. 10. edycja tego wydarzenia branżowego odbędzie się online w dniach 11-13 listopada podczas 11. American Film Festival. US in Progress odbywa się dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Celem US in Progress jest umożliwienie networkingu i nawiązania długofalowych relacji pomiędzy członkami branży filmowej z Polski I USA. Czołowe polskie studia post-produkcyjne przeznaczają nagrody dla amerykańskich projektów w postaci serwisu post-produkcyjnego o wartości 10 tys. dolarów każdy. Są to: Coloroffon, Fixafilm, Orka oraz Soundflower Studio i Maciej Zielinski.

Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej przyzna wybranemu projektowi nagrodę w wysokości 10 tys. dolarów z przeznaczeniem na post-produkcję w Polsce. Pozostałe nagrody to oferta zakupu gotowego filmu przez grupę Canal + (kanał Ale Kino+) i konsultacje z agencją Match&Spark. Cannes Producers’ Network oferuje zaś jeden darmowy karnet na przyszłoroczną edycję targów Marché du Cannes.

Oto projekty amerykańskie wybrane na US in Progress Wrocław 2020: 

  • Disfluency reż. Anna Baumgarten, prod. Danny Mooney, Elaine Hastings Edell, Anna Baumgarten, Jim Cummings, Ben Wiessner;
  • Have a Nice Life reż. Prashanth Kamalakanthan, prod. Artemis Shaw;
  • Homebody reż. Joseph Sackett, prod. Joy Jorgensen;
  • Kendra and Beth reż. Dean Peterson, prod. Reilly Myklebust, Dean Peterson;
  • Ludi reż. Edson Jean, prod. Fabiola Rodriguez, Mark Pulaski;
  • Superior reż. Erin Vassilopoulos, prod. Benjamin Cohen, Grant Curatola, Patrick Donovan;
  • The Boardinghouse Reach reż. Geoff Marslett, prod. Meryem Ersoz, Geoff Marslett, Melodie Sisk, David Arquette, Lily Gladstone, Kiowa Gordon, Bill Way;
  • To the Moon reż. Scott Friend, prod. Cate Smierciak, Everett Hendler, Stephanie Randall, Gabe Wilson;
  • We’re All Going to the World’s Fair reż. Jane Schoenbrun, prod. Sarah Winshall, Carlos Zozaya

Reżyserzy i producenci będą mieli okazję uczestniczyć w wydarzeniu online oraz spotkać się z czołowymi europejskimi programerami i agentami sprzedaży, m.in. z festiwali Berlinale, Rotterdam, Tribeca i Wenecja oraz z firmami takimi jak: Films Boutique, Memento czy The Match Factory. 

Wspólnie z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych zostały wybrane 4 polskie projekty na etapie developmentu, poszukujące partnerów z USA. Są to:

  • Borderline, reż. Katarzyna Rosłaniec, prod. Piotr Kobus, Agnieszka Drewno (Mañana);
  • Jak być kochanym, reż. Borys Lankosz, prod. Marcin Dorociński, Anna Świątek (Salto Films);
  • Powstanie, reż. Youssef Ouarrak, prod. Dariusz Tokarz (Cave Wolf Pictures);
  • Unpaved, reż. Mikael Lypinski, prod.  Małgorzata Kozioł (Eastbeast).

Konsultacje, spotkania, panele

Autorzy projektów będą mieli możliwość konsultacji z ekspertami z USA (Sony Pictures Classics, Magnolia Pictures, CAA i Paradigm), networkingu i uczestnictwa w spotkaniach w cztery oczy. Polski Instytut Sztuki Filmowej zaprezentuje także program zachęt dla producentów spoza Polski. Odbędzie się również panel dotyczący transkontynentalnej koprodukcji, z udziałem producentki Ewy Puszczyńskiej, Dylana Leinera (Sony Pictures Classics) oraz reprezentantek CAA – Maren Olson i Kat Moncrief, jak i Dereka Kigongo z Paradigm Talent Agency. Podczas drugiego panelu Hilda Somarriba (PrismMedia), Anna Kot (Aurum Film) i Ewa Bojanowska (New Europe Film Sales) opowiedzą o promocji filmów zagranicznych w USA na przykładzie kampanii oscarowej filmu „Boże Ciało”Jana Komasy. Moderatorem obu paneli będzie Tom Grater z magazynu Deadline.

W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem: aff@snh.org.pl

30.10.2020