Doc Development 2019 – pitching projektów





8 listopada, w Mazowieckim Instytucie Kultury odbyła się pierwsza prezentacja projektów rozwijanych w ramach współfinansowanego przez PISF programu Doc Development.

Doc Development

Doc Development to program dla reżyserów-dokumentalistów, organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego. W pitchingu wzięło udział 12 projektów, które zostały zaprezentowane 20 producentom oraz przedstawicielom instytucji i funduszy filmowych. Po prezentacji uczestnicy omawiali projekty z zainteresowanymi producentami podczas indywidualnych spotkań.

Przygotowanie do pitchingu

Pitching był częścią czwartej już sesji pierwszej edycji programu Doc Development. Poprzedziły go dwa dni przygotowań: treningów publicznych prezentacji projektów i promocji prowadzonych przez dyrektora programu Adama Ślesickiego, konsultacji pitchingowych z producentką Katarzyną Ślesicką oraz konsultacji z Małgorzatą Świderską dotyczących zwiastunów i teaserów, przygotowanych przez uczestników. Małgorzata Świderska to reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy zwiastunów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni łódzkiej filmówki. Obecnie odpowiada za wizerunek w  Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego „Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”.

Uczestnicy

Doc Development to program dla reżyserów-dokumentalistów, polegający na intensywnym rozwoju projektów filmowych na wczesnym etapie. Uczestnicy otrzymują stypendia na pokrycie podstawowych kosztów dokumentacji. Efektem programu ma być też przygotowanie projektów do składania wniosków do PISF na development.

W tegorocznej, pierwszej edycji programu biorą udział:

  • Aleksandra Maciejczyk (projekt „Debiutanci”),
  • Eri Mizutani („Grace”),
  • Karina Będkowska („Moja Ozerna”),
  • Andrzej Szypulski („Nina idzie za mąż”),
  • Paweł Dyllus („Nowy człowiek”),
  • Klaudia Folga („Słona dusza”),
  • Ilona Laskowska-Levy i Emanuel Levy („Siłaczki”),
  • Paweł Wyszomirski („Słoneczna ziemianka”),
  • Łukasz Borowski („Soldier’s heart”),
  • Filip Drzewiecki („Zabić grindwala”),
  • Urszula Morga („Znaki”).

Tematyka projektów jest bardzo różna. Od historii osobistych, portretów członków najbliższej rodziny i związanych z tym skomplikowanych relacji, po opowieści o ludziach z krajów zamorskich i kulturach pozornie znacząco różniących się od europejskiej. Znaczącymi wątkami przewijającymi się przez niektóre projekty uczestników jest pozycja społeczna starszych kobiet, ich rola w utrzymaniu ciągłości pokoleniowej i tradycji, w innych projektach są to relacje ojciec – syn.

Producenci

Celem prezentacji projektów było poszukiwanie producentów, którzy zainteresują się przygotowanymi filmami i wejdą we współpracę z ich autorami. W pitchingu i spotkaniach uczestniczyli: Maciej Kubicki (Telemark), Lucyna Kowalska (Ragusa), Kamil Skałkowski (Kalejdoskop), Anna Spisz i Ada Bogdziewicz (Mazovia Warsaw Film Commission), Agnieszka Skalska (Koi Studio), Maria Wachowiak (No Prob Production House), Marta Szarzyńska (Kinhouse Studio), Maciek Ostatek (Fundacja Raban), Łukasz Borzęcki (Unlimited Film Operations), Małgorzata Staroń (Staroń Film), Katarzyna Kuczyńska (Haka Films), Paweł Jóźwiak-Rodan (Projekcja Identyfikacja), Małgorzata Prociak (ZK Studio), Joanna Zielinska (Big Wave Films), Agnieszka Rostopowicz (Fine Day Promotion), Łukasz Długołęcki (Nur), Katarzyna Szarecka i Adam Papiliński (Pitch the Doc), Małgorzata Małysa (FURIA FILM, FILMICON), Stanisław Zaborowski (Silver Frame), Paweł Kwiatkowski (Trzy Film).

Doc Development jest organizowany przez Fundację Filmowa im. Władysława Ślesickiego, przy wsparciu Polskiego Instytut Sztuki Filmowej.

Ostatnia sesja Doc Developmentu 2019 odbędzie się w grudniu.

Więcej szczegółów: www.fundfilm.pl oraz www.docdevelopment.pl.


13.11.2019