Docs in Thessaloniki – zgłoś projekt na pitching

Do 16 stycznia 2015 można zgłaszać projekty, które będą miały szansę wziąć udział w warsztatach Docs in Thessaloniki. Osoby bez własnego projektu również mogą aplikować do udziału w programie.

Docs in Thessaloniki

W ciągu pięciodniowego programu rozwijanych będzie 21 projektów dokumentalnych, które następnie prezentowane będą, podczas pitchingu, przedstawicielom międzynarodowej branży filmowej. Docs in Thessaloniki odbędzie się w dniach 18-22 marca 2015. 

Praca nad rozwojem projektu

W trakcie pierwszych trzech dni programu uczestnicy będą pracować nad strukturą i stylem projektów oraz ich treścią. Jednocześnie będą doskonalić swoją wiedzę dotyczącą metod prezentacji i technik pitchingowych. Pod koniec warsztatu każdy projekt zostanie przepisany na nowo i pokazany obecnym przedstawicielom branży w formie 2-stronnicowej prezentacji.

Sesja pitchingowa

W czasie kolejnych dwóch dni programu odbywać się będzie sesja pitchingowa. Na zaprezentowanie swojego projektu twórcy będą mieć 7 minut. Po każdej prezentacji przewidziane jest kolejne 7 minut, w ciągu których zgromadzeni goście przedstawią swoje wrażenia dotyczące zaprezentowanego projektu. Sesja pitchingowa poprzedzona będzie indywidualnymi spotkaniami twórców i przedstawicieli z branży.

Outreach workshop

Powyższy program powstał głównie po to, aby pomóc twórcom znaleźć nowe możliwości dotarcia do jak największej grupy odbiorców. Kolejnym celem inicjatywy, ogłoszonej przez EDN, jest zwiększenie współpracy między Docs in Thessaloniki i Lisbon Docs. Twórcy najlepszych projektów, które brały udział w jednym z wyżej wymienionych programów wezmą udział w specjalnie zorganizowanej sesji online. Podczas szkolenia uczestnicy: będą mieli okazję pracować nad wypracowaniem i rozwinięciem dotychczasowej strategii zasięgu, optymalizacją planów dystrybucyjnych, zdobędą wiedzę o narzędziach angażujących publiczność, otrzymają informację zwrotną od ekspertów zajmujących się na co dzień kwestiami związanymi z budowaniem publiczności oraz zwiększą swoje możliwości promocji i dystrybucji. Trzydniowy warsztat zaplanowano na początek grudnia 2015.

Zgłoszenia

Nabór projektów trwa do 16 stycznia 2015. 2-stronnicową prezentację projektu wraz z materiałami wizualnymi należy wysłać na adres: submit@edn.dk. Osoby bez własnego projektu powinny wysłać swoje CV i krótko wyjaśnić, dlaczego chcą wziąć udział w programie.

Koszty

Organizatorzy nie pobierają opłaty wpisowej za zgłoszenie projektu. W momencie, w którym projekt zostanie wybrany do programu pobierane jest odpowiednio 300 lub 200 euro, w przypadku kolejnych osób związanych z projektem. Koszt wzięcia udziału dla obserwatorów wynosi 200 euro.

 

Kontakt w sprawie pytań: Ove Rishøj Jensen, e-mail: ove@edn.dk, tel.: +45 3313 1122.

 

Więcej informacji: www.edn.dk.

 

Magdalena Wylężałek

28.10.2014