"Dotknięcie Anioła" wygrywa festiwal w Rumunii

Współfinansowany przez PISF film „Dotknięcie Anioła” w reżyserii Marka Tomasza Pawłowskiego wygrał Międzynarodowy Festiwal Filmów Etnograficznych Etno Film Zlatana w Rumunii. 

Najlepszy film na Etno Film Zlatana w Rumunii

Film „Dotknięcie Anioła” w reżyserii Marka Tomasza Pawłowskiego wygrał Międzynarodowy Festiwal Filmów Etnograficznych Etno Film Zlatana w Rumunii (22-24 września 2017). Jest to już ponad 30 nagroda dla współfinansowanego przez PISF obrazu. 

Niedawno film otrzymał Grand Prix, nagrodę za Najlepsze Zdjęcia dla Jacka Januszyka oraz dla Najlepszego Reżysera Marka Tomasza Pawłowskiego na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Historycznych w Rijece w Chorwacji. 

Film jest nominowany do nagrody głównej na zbliżającym się 51. Universal Film Festival w Kansas w USA (28-30 września 2017). 

„Dotknięcie Anioła”

„Dotknięcie Anioła” powstało na bazie wspomnień Henryka Schoenkera, jedynego na świecie świadka istnienia na samym początku wojny Biura Emigracji Żydów do Palestyny w mieście Oświęcim. Początkowo wydane w formie książkowej przez wydawnictwo „Karta” nie dawały większej szansy na filmową realizację, gdyż nikt nie wierzył nieznanej, odkrywanej historii. Po zdobyciu środków z programu Media oraz PISF na development zespół mógł szukać w archiwach na całym świecie dowodów istnienia Biura

Gdy Artur Szyndler z Centrum Żydowskiego w Oświęcimiu odnalazł w Yad Vashem pięć stron szczegółowych opisów z podpisem ojca bohatera filmu- Leona Schoenkera, ostatniego przewodniczącego Gminy Żydowskiej w Oświęcimiu, koprodukcja międzynarodowa stała się bardziej realna.

Cała produkcja wraz z gromadzeniem budżetu, badaniami archiwalnymi i realizacją filmu zabrała twórcom w sumie dziesięć lat. Zespół filmu to najlepsi w swojej dziedzinie – muzykę komponował Michał Lorenc, zdjęcia realizował Jacek Januszyk, dźwięk Jacek Hamela i Tomasz Sikora, montował Cezary Grzesiuk, zaś niezwykłe archicollage tworzył Robert Manowski, rektor Wyższej Szkoły Artystycznej w Warszawie. Za kostiumy w scenach odpowiadała Agata Uchman, korekcję barw i technologię postprodukcji prowadził Łukasz Strent, a całym procesem produkcji kierowała producentka Małgorzata Walczak we własnej firmie Zoyda Art Production, działającej na rynku od 1999 roku.

26.09.2017