Goście spotkań "Polish Films"

W dniach 25-27 września odbędą się w Warszawie „Polish Films – International Audience. Warsaw Meetings with International Sales Agents” – spotkania polskich producentów z przedstawicielami zagranicznych agentów sprzedaży. Ważnym elementem imprezy będą spotkania indywidualne z zagranicznymi agentami sprzedaży:

 

Dirk Schuerhoff – dyrektor zarządzający założonej przez siebie w 2001 roku firmy Beta Cinema, którą opuścił w 2003 roku, by założyć z Janem Mojto firmę EOS Entertainment. Po sukcesie w promocji nominowanego do Oscara niemieckiego obrazu „Downfall”, firma zyskała międzynarodowy rozgłos i kupiła Beta Cinema.

 

Studiował prawo w Niemczech i Francji. Jako dyrektor sprzedaży firmy Beta Film odpowiadał od 1996 roku za region krajów francuskojęzycznych i kilka innych rynków europejskich.

 

Beta Cinema – zajmuje się niezależnymi filmami fabularnymi o dużym potencjale frekwencyjnym. Firma sprzedaje tylko 10 do 12 filmów rocznie, aby móc skupić się w pełni na ich promocji, w oparciu o indywidualny charakter każdego projektu.

 

W jej portfolio znajdują się nagrodzone Oscarem tytuły: „Fałszerze”, „Życie na podsłuchu” oraz nominowane do tej nagrody i nagradzane na największych festiwalach: „W ciemności”, „Boski”, „Czingis-chan”, „John Rabe”, wszystkie sprzedane z sukcesem do wielu krajów.

 

Sasha Wieser – właściciel Synchro Film, Video & Audio, cenionej szczególnie w Europie Środkowej i Wschodniej firmy postprodukcyjnej. Jeden z założycieli EastWest Filmdistribution, której jest dyrektorem generalnym od 2004 roku, odpowiedzialnym w szczególności za zakup nowych europejskich filmów do międzynarodowego katalogu firmy.

 

Studiował ekonomię i teorię dramaturgii w Wiedniu. Pracował jako reżyser reklam i seriali animowanych, reżyser dubbingu i montażysta oraz autor dialogów.

 

EastWest Filmdistribution – to firma zajmująca się międzynarodową promocją i sprzedażą wartościowych niezależnych i europejskich filmów fabularnych. Skupia wokół siebie sieć doświadczonych profesjonalistów branży filmowej. Jej dewizą jest pasja i wiara, że filmy, które reprezentuje, znajdą dużą międzynarodową publiczność.

 

Peter Torkelsson jest agentem sprzedaży z NonStop Sales. Zajmuje się przede wszystkim rejonem krajów języka angielskiego, hiszpańskiego i portugalskiego oraz Europą Wschodnią. Specjalizuje się w ambitnym mainstreamowym kinie. Wraz ze swoją ekipą uczestniczy we wszystkich najważniejszych na świecie targach filmowych i telewizyjnych, gdzie prezentuje projekty osobom odpowiedzialnym za zakupy filmów oryginalnych, a zarazem komercyjnych. Wcześniej, w ciągu swojej ponad dziesięcioletniej kariery w branży mediów, pracował w telewizji i filmie, zarówno w Europie, jak i Ameryce.

NonStop Sales to skandynawska firma zajmująca się międzynarodową sprzedażą ambitnych filmów fabularnych i telewizyjnych z potencjałem komercyjnym. Ma w swoim portfolio ponad 500 tytułów różnych gatunków, filmów nowych i klasycznych produkcji z ponad 25 krajów. Interesują ją nowe polskie tytuły.

 

Ponadto udział w spotkaniach wezmą udział przedstawiciele firm:

LevelKApS jest firmą zajmującą się sprzedażą praw dystrybucyjnych do wartościowych filmów i produkcji telewizyjnych. Reprezentuje na światowym rynku międzynarodowe firmy produkcyjne. Swoje portfolio dzieli na cztery działy: Future Classics (kino reżyserskie), After Dark (kino gatunkowe), Family & Children oraz TV Series & Docs.

 

Firma ma siedziby w Kopenhadze i Nowym Jorku, co pozwala jej działać globalnie i dynamicznie łączyć różne formaty dystrybucji i marketingu oraz dystrybucji w tradycyjnym znaczeniu.

 

LevelKApS stawia na bliską współpracę pomiędzy producentami i dystrybutorami przez cały okres pracy nad filmem, kiedy zyskuje on właściwy sobie, wyrazisty styl – tak, aby sformatować go do silnie już nasyconego rynku i znaleźć w nim aspekty najbardziej komercyjne.

 

Przedstawicielką firmy będzie Tine Klint.

 

Sola Media to firma, której zadaniem jest międzynarodowa sprzedaż filmów fabularnych, komercyjnych filmów familijnych i nieszablonowych dokumentów. Co roku reprezentuje dwa do pięciu nowych, wybranych przez siebie filmów. Jej założeniem jest więc pełna koncentracja na niewielu projektach.

 

Firma reprezentuje między innymi polską koprodukcję „Igor i podróż żurawi”, której premiera odbywa się we wrześniu tego roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto. Rozpoczęła też właśnie współpracę z Walt Disney Company Nordicat.

 

Przedstawicielką firmy będzie Solveig Langeland.

 

Autlook Filmsales jest agencją świadczącą pełen zakres usług sprzedaży i międzynarodowej promocji filmów. Zatrudnia siedem osób, specjalistów od rynków festiwali, telewizji, teatru, edukacji, DVD i mediów elektrycznych.

 

Przedstawicielem firmy będzie Peter Jager.

 

Organizatorami „Polish Films – International Audience. Warsaw Meetings with International Sales Agents” są: PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej, Media Desk Polska i Szkoła Wajdy.

18.09.2012