Koniec zdjęć do filmu Janusza Majewskiego „Czarny Mercedes”





Zakończyły się zdjęcia do najnowszego sensacyjnego kryminału „Czarny Mercedes” w reżyserii i na podstawie scenariusza Janusza Majewskiego. Film jest współfinansowany przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej i produkowany przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych.

„Czarny Mercedes”

Fot. Olaf Tryzna/WFDiF

„Czarny Mercedes” to pełna napięcia i zwrotów akcji opowieść sensacyjna o miłości, zbrodni i zabójczej namiętności, rozgrywająca się w odtworzonej z największą starannością scenerii okupowanej Warszawy i Zakopanego.

Fot. Olaf Tryzna/WFDiF

Warszawa, czerwiec 1942 roku. W podejrzanych okolicznościach zostaje zamordowana Aneta (Maria Dębska) żona szanowanego adwokata – Karola Holzera (Artur Żmijewski). Sprawę tajemniczego zabójstwa próbuje rozwikłać nadkomisarz Rafał Król (Andrzej Zieliński), funkcjonariusz współpracującej z Niemcami Granatowej Policji, a równocześnie zaprzysiężony żołnierz polskiego podziemia. Kolejne tropy mnożą podejrzenia i ujawniają głęboko skrywane sekrety zmarłej oraz niejasne powiązania Holzera z wysoko postawionym oficerem SS – Maximilianem Grafem von Fleckensteinem (Aleksandar Milićević). Czy nadkomisarz Król, który znajduje nieoczekiwanego sojusznika w osobie dowódcy Gestapo – Ernsta Kluge (Bogusław Linda), zdoła odnaleźć mordercę kobiety, zanim ten ponownie przeleje krew?

Fot. Olaf Tryzna/WFDiF

Twórcy

Reżyserem i scenarzystą filmu jest Janusz Majewski. Autorem zdjęć do filmu jest Arkadiusz Tomiak. Scenografię przygotował Andrzej Haliński, zaś za montaż odpowiada Milenia Fiedler.

W rolach głównych w filmie wystąpili: Artur Żmijewski, Andrzej Zieliński, Maria Dębska, Aleksandar Milićević, Bogusław Linda, Marcel Sabat, Sonia Bohosiewicz, Danuta Stenka, Natalia Rybicka, Izabela Dąbrowska, Andrzej Seweryn, Marian Opania, Wiktor Zborowski, Andrzej Mastalerz, Andrzej Baranowski, Przemysław Bluszcz, Łukasz Sikora i Antoni Królikowski. Producentem „Czarnego Mercedesa” jest Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych. Koproducentem filmu jest Telewizja Polska. Film jest współfinansowany przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej. Polskim dystrybutorem obrazu jest Kino Świat.

Janusz Majewski o filmie

„Większość filmów o okupacji ukazuje tylko jedną jej stronę –  tę martyrologiczną. Opowiada o oporze, działaniach podziemnych armii, cierpieniu ludności i terrorze niemieckim,  ignorując przy tym fakt, że przecież w czasie wojny nie sposób było tylko cały czas walczyć, bać się i cierpieć. Trzeba było starać się, żeby przeżyć i żeby życie to było w miarę normalne. Ludzie, jak zawsze kochali się i nienawidzili, zazdrościli i współczuli, rodzili się i umierali. Musiały być też morderstwa – z namiętności, w afekcie, a nie tylko takie, które przynosiła wojna. Myśląc w ten sposób, doszedłem do przekonania, że ciekawie byłoby stworzyć kryminał, który dzieje się w czasie okupacji. Pokazać zagadkę kryminalną, a równocześnie pokazać tło tamtych czasów. Powiedzieć coś o psychice ludzi, którzy wtedy żyli i wpływie okoliczności na ich losy.” – mówi Janusz Majewski.

Opis filmu na podstawie materiałów dystrybutora

Informacja prasowa 


29.01.2019