Michał Sobociński nagrodzony podczas Gali PSC za zdjęcia do filmu „Filip”

Michał Sobociński – operator filmu Michała Kwiecińskiego „Filip”, otrzymał nagrodę za Najlepsze Zdjęcia w Polskim Filmie Fabularnym od Stowarzyszenia Autorek i Autorów Zdjęć Filmowych PSC. Uroczysta Gala dofinansowana była ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Gala Polish Society of Cinematographers (PSC) odbyła się w sobotę 23 marca w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Podczas uroczystości nagrodzono najlepszych polskich operatorów oraz celebrowano 30. rocznicę powstania organizacji, zrzeszającej najlepszych autorów zdjęć w polskich produkcjach filmowych. W ramach celebracji uhonorowano członków założycieli organizacji, a także przyznano nagrody w trzech kategoriach głównych oraz kategoriach specjalnych.

Najważniejszą nagrodę odebrał autor zdjęć do filmu „Filip”, Michał Sobociński, który odebrał statuetkę dla najlepszego polskiego operatora 2023 roku. To pierwsze wyróżnienie PSC dla Sobocińskiego, ale już szóste wyróżnienie dla wirtuozerii jego zdjęć w tym filmie, który otrzymał dofinansowanie ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Wcześniej operator odebrał nagrody w Gdyni, Wenecji, Wrześni oraz Polską Nagrodę Filmową Orzeł.

Nagrodę PSC w kategorii Najlepsze Zdjęcia do Filmu Dokumentalnego odebrał Kacper Czubakza film dokumentalny „W teatrze przemocy”. Nils Cronézostał wyróżniony za pracę przy trzecim odcinku pierwszego sezonu serialu Netflixa „1670”.

Członkowie Stowarzyszenia postanowili również uhonorować szczególnie zasłużone dla polskiej kinematografii osobistości. W 2024 roku Nagrodę PSC za Całokształt Twórczości otrzymał autor zdjęć Tomasz Tarasin, aNagroda Specjalna PSC trafiła do rąk znakomitego operatora kamery Romana Suszyńskiego.

Uroczysta Gala odbyła się w auli Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, która objęła honorowy patronat nad wydarzeniem. Sponsorami wydarzenia były firmy Panavision, Non Stop Film Service, ATM System i Heliograf, a fundatorami nagród dodatkowych: Sony, MX35 i Crew United. Wydarzenie było dofinansowane ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

29.03.2024