„Scaffolding” międzynarodowa koprodukcja ze wsparciem PISF w sekcji ACID 70. MFF w Cannes

Współfinansowana przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej międzynarodowa koprodukcja „Scaffolding” zostanie pokazana w sekcji ACID 70. Festiwalu Filmowego w Cannes.

„Scaffolding”

„Scaffolding” („Rusztowanie”) to historia 17-letniego Ashera, któremu impulsywna natura od zawsze przysparzała wielu problemów w szkole. Ojciec Ashera widzi w nim przede wszystkim swojego spadkobiercę, któremu pozostawi rodzinną firmę zajmującą się budową rusztowań. Tymczasem Asher nawiązuje szczególną relację z nauczycielem literatury Ramim, co pozwala mu dostrzec życie poza biznesem ojca. A przynajmniej do momentu, gdy tragiczny wypadek całkowicie odmienia bieg wydarzeń.

Wielką siłą filmu autorstwa debiutującego Matana Yaira jest niezwykle przekonująca gra naturszczyka Ashera Laxa.

Międzynarodowa koprodukcja ze wsparciem PISF

„Scaffolding” to koprodukcja pomiędzy izraelskim Green Productions („Youth” Toma Shovala) a polską Film Produkcją Stanisława Dziedzica („Illegitim” / „Nieprawi” Adriana Sitaru oraz „Gareth Jones” Agnieszki Holland, obecnie na etapie produkcji) i firmą produkcyjną Mastershot („Trzy Upadki Świętego”, pokazywany w tym roku w Cannes na Marche du Film w ramach selekcji „New Horizons’ Polish Days Goes to Cannes”) oraz izraelskim United King. Scenarzystą i reżyserem filmu jest Matan Yair. Autorem zdjęć jest Bartosz Bieniek. Film powstał dzięki dofinansowaniu Izraelskiego Funduszu Filmowego (Israeli Film Fund) i Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W 2016 projekt wygrał główną nagrodę na pitchingu Jerusalem Film Festival.

„Scaffolding” został dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej w ramach nowego specjalnego priorytetu wspierającego powstawanie międzynarodowych koprodukcji mniejszościowych. W ramach tego samego priorytetu dofinansowanie otrzymał film „Szron”, który również zakwalifikował się w tym roku do Cannes i zostanie pokazany w sekcji Quinzaine des Réalisateurs (Directors’ Fortnight).  

Sekcja ACID

ACID to jedna z trzech równoległych sekcji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes obok Semaine de la Crtitique i Quinzaine des Réalisateurs działająca od 1993 roku, wspierających nowe talenty reżyserskie w dziedzinie filmu fabularnego i dokumentu. Selekcja ACID wyłania każdego roku 9 spośród setek nadesłanych zgłoszeń filmowych.

Izraelski debiut „Scaffolding” dołącza do katalogu New Europe

Po zeszłorocznym sukcesie filmu „One Week and a Day” w canneńskim Semaine de la Critique, New Europe Film Sales wiąże duże nadzieje w związku z tegoroczną premierą nowego izraelskiego debiutu „Scaffolding” w cieszącej się wzrastającym zainteresowaniem sekcji Cannes ACID (Association du Cinéma Indépendant pour sa Diffusion).

Wśród ostatnich tytułów w katalogu New Europe Film Sales znalazły się między innymi zwycięzca nagrody Grand Prix 67. Berlinale Generation i nagrody za Najlepszy Debiut Berlinale „Summer 1993”; „Porto” z główną rolą Antona Yelchina; „Zoologia” (Nagroda specjalna Jury Karlovy Vary IFF, Toronto IFF, Fantastic Fest), „Ostatnia Rodzina” Jana P. Matuszyńskiego (nagroda dla Najlepszego Aktora w Locarno), „One Week and a Day” (55. Cannes Semaine de la Critique – GAN Distribution Prize) oraz „Zjednoczone Stany Miłości” Tomasza Wasilewskiego (Srebrny Niedźwiedź,  66. Berlinale).

Na podstawie informacji prasowej

21.04.2017