MIPTV i MIPDOC w Cannes

W dniach 12-16 kwietnia 2010 w Cannes odbędzie się MIPTV 2010. Spotkanie to poświęcone jest najnowszej ofercie programowej i współpracy koproducenckiej na nowych, szybko rosnących rynkach. Poruszana na spotkaniach tematyka dotyczy także dystrybucji i finansowania produkcji filmowej i telewizyjnej, w tym filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych, programów TV.

MIPTV jest miejscem spotkań przedstawicieli stacji telewizyjnych, producentów filmowych i telewizyjnych, dystrybutorów, przedstawicieli portali internetowych i telefonii komórkowej, producentów i dystrybutorów działających w obszarze nowych mediów, a także agencji reklamowych i funduszy regionalnych oraz organizacji filmowych. W targach bierze udział prawie 12.000 uczestników z ponad 100 krajów, poszukujących zagranicznych licencjodawców, dystrybutorów i partnerów finansowych oraz firmy sprzedające filmy, seriale, formaty, programy rozrywkowe i kontent cyfrowy.

 

Tegoroczna konferencja podzielona jest na 4 główne bloki tematyczne: Producer’s Forum, Media Mastermind Keynotes, Digital Think Tank i content 360.

W ramach konferencji MIPTV organizowane jest dwudniowe forum dla producentów (Producer’s Forum) poświęcone wspieraniu koprodukcji międzynarodowej. Uczestnicy tego spotkania będą m.in. mieli okazję wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez przedstawicieli studia filmowego MGM, uczestniczyć w wykładach o technikach przeprowadzania pitchingu i wysłuchać prelekcji o najnowszych formatach telewizyjnych.

 

W dniach 10-11 kwietnia odbedzie się w Cannes również kolejna edycja międzynarodowych targów filmu dokumentalnego MIPDOC (www.mipworld.com/en/mipdoc). Targi te są jednym z najważniejszych wydarzeń na świecie związanych z produkcją i dystrybucją dokumentu.

Wszelkich informacji udziela przedstawiciel MIPTV/MIPCOM w Polsce – Monika Bednarek (0601 252 598), e-mail: monika@directlink.com.pl.

 

Strona MIPT: http://www.mipworld.com/en/homepage/.

11.03.2010