Picture Poland poszerza zasięg

Projekt Picture Poland, którego celem jest promocja polskiej kinematografii wśród pasażerów linii lotniczych, poszerza zasięg. Polskie filmy są już dostępne dla pasażerów Turkish Airlines na wszystkich obsługiwanych przez przewoźnika trasach.

Polskie filmy w najlepszej linii lotniczej Europy

– Picture Poland to projekt bez precedensu. Chcemy, żeby polskie filmy znalazły się w systemach rozrywki pokładowej najważniejszych linii świata. Bez wątpienia Turkish Airlines to partner niezwykle prestiżowy. Przez pięć lat z rzędu ta właśnie linia zdobywała tytuł najlepszej linii lotniczej Europy – mówiła dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Magdalena Sroka podczas dotyczącego współpracy z Turkish Airlines briefingu prasowego, który odbył się 9 lutego w Warszawie.

Osiem polskich produkcji dostępnych w 113 krajach

Turkish Airlines to linia obsługująca największą liczbę państw. – Jestem pewien, że dzięki projektowi Picture Poland wzrośnie zainteresowanie polską kinematografią i kulturą. W tej chwili tureckie linie lotnicze latają do 113 państw na świecie. Dajemy naszym pasażerom możliwość poznania ośmiu pięknych polskich filmów na trasach do 284 miast na 5 kontynentach. Filmy będą prezentowane z napisami angielskimi bądź tureckimi – poinformował dyrektor zarządzający Turkish Airlines w Polsce, Mete Akandere.

Od lutego br. na pokładach samolotów tureckiego przewoźnika można obejrzeć: „80 milionów” i „Małą Moskwę” – dwa filmy w reżyserii Waldemara Krzystka, „Imagine” Andrzeja Jakimowskiego oraz laureata Oscara – film animowany „Piotruś i wilk” Suzie Templeton.  Od kwietnia br. dostępne będą kolejne tytuły: „Bogowie” Łukasza Palkowskiego, „W ciemności” Agnieszki Holland, „Papusza” Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze oraz „Katedra” Tomasza Bagińskiego.

– Osiem filmów, które będziemy prezentować w Turkish Airlines, to tytuły niezwykle reprezentatywne dla polskiej kinematografii ostatnich lat. To filmy, które odniosły wielki międzynarodowy sukces czy zyskały największą widownię. To również tytuły, które miały szansę na dystrybucję międzynarodową czy takie, które w ciekawy sposób prezentują naszą historię. Jest także idealny przykład polskiego nurtu artystycznego, czyli „Papusza”. A zatem ta oferta jest niezwykle różnorodna – podsumowała Magdalena Sroka.

Zastrzyk kulturalny

Obecny na briefingu Ambasador Republiki Turcji w Polsce, Yusuf Ziya Özcan przypomniał, że w 2014 roku nasze kraje świętowały 600-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych pomiędzy Polską a Turcją. – Myślę, że ten projekt będzie miał dodatkowy wpływ na naszą 600-letnią współpracę. Chciałbym pogratulować Polskiemu Instytutowi Sztuki Filmowej, ponieważ wybrał najlepsze miejsce, gdzie można zrobić zastrzyk kulturalny – stwierdził Ambasador.

– Umieszczenie zasobu polskich filmów w systemach rozrywki pokładowej Turkish Airlines to nie tylko promocja polskiego filmu, ale też promocja Polski jako destynacji turystycznej – dodała Magdalena Sroka.

Picture Poland

Picture Poland jest pierwszym na świecie projektem mającym na celu promocję kinematografii jednego kraju w liniach lotniczych. Uczestniczący w projekcie przewoźnicy, otrzymują katalog polskich filmów z ostatnich 10 lat. Licencje do filmów w całości sfinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej, który jest inicjatorem projektu. Filmy w pakiecie są dostępne dla pasażerów bezpłatnie, w osobnym katalogu pokładowego systemu rozrywki. Za realizację projektu odpowiada agencja Movie Mates Wojciecha Karubina.

Turkish Airlines jest drugą linią lotniczą, która dołączyła do projektu. Od 1 lipca 2015 roku polskie filmy na pokładach Dreamlinerów oglądają pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT.

09.02.2016