PISF dołączył do patronów kampanii "Zabierz laskę do kina"
PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej dołączył do patronów kampanii społecznej „Zabierz laskę do kina”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, szczególnie niewidomych i niesłyszących.
Ułatwienie dostępu do kultury
Celem kampanii społecznej „Zabierz laskę do kina” Fundacji Kultury bez Barier jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących. Ma zachęcić kina, teatry, muzea i inne instytucje kulturalne do dołączania audiodeskrypcji, napisów dla niesłyszących lub tłumaczenie na język migowy do filmów, spektakli teatralnych i wystaw w muzeach, a także do instalowania pętli indukcyjnych.
Zdjęcia nawiązujące do filmów
Kampanię tworzą trzy zdjęcia, autorstwa fotografa Jacka Kołodziejskiego, nawiązujące do filmów uznawanych za klasykę światowej kinematografii: „Blue Velvet” Davida Lyncha, „Psychoza” Alfreda Hitchcocka i „Taksówkarz” Martina Scorsese. W miejscach czarnych plam znajduje się opis tego, co jest „pod” nimi. Pomysł ten odwołuje się do audiodeskrypcji, czyli opisu, który słyszą niewidomi w czasie oglądania przystosowanych dla nich filmów. Kampania promuje świat kultury bez barier, świat otwarty, bez strachu, bez uprzedzeń.
Aktywizacja osób niewidomych i niedowidzących
Anna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło „Zabierz laskę do kina” to również apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską.
Kampania z patronatem PISF
Kampania „Zabierz laskę do kina”, która wystartowała 15 stycznia 2014, została objęta patronatem przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Więcej informacji o kampanii: www.facebook.com/ZabierzLaskeDoKina
Strona Fundacji Kultura bez Barier: kulturabezbarier.org.
Na podstawie informacji prasowej opracowała Paulina Bez