PISF dołączył do patronów kampanii "Zabierz laskę do kina"

PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej dołączył do patronów kampanii społecznej „Zabierz laskę do kina”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, szczególnie niewidomych i niesłyszących.

Ułatwienie dostępu do kultury

Celem kampanii społecznej „Zabierz laskę do kina” Fundacji Kultury bez Barier jest zwrócenie uwagi na problem dostępu do kultury osób z niepełnosprawnością, a szczególnie niewidomych i niesłyszących. Ma zachęcić kina, teatry, muzea i inne instytucje kulturalne do dołączania audiodeskrypcji, napisów dla niesłyszących lub tłumaczenie na język migowy do filmów, spektakli teatralnych i wystaw w muzeach, a także do instalowania pętli indukcyjnych.

Zdjęcia nawiązujące do filmów

Kampanię tworzą trzy zdjęcia, autorstwa fotografa Jacka Kołodziejskiego, nawiązujące do filmów uznawanych za klasykę światowej kinematografii: „Blue Velvet” Davida Lyncha, „Psychoza” Alfreda Hitchcocka i „Taksówkarz” Martina Scorsese. W miejscach czarnych plam znajduje się opis tego, co jest „pod” nimi. Pomysł ten odwołuje się do audiodeskrypcji, czyli opisu, który słyszą niewidomi w czasie oglądania przystosowanych dla nich filmów. Kampania promuje świat kultury bez barier, świat otwarty, bez strachu, bez uprzedzeń.

Aktywizacja osób niewidomych i niedowidzących

Anna Żórawska, szefowa Fundacji Kultury bez Barier tłumaczy: Hasło „Zabierz laskę do kina” to również apel, zaproszenie skierowane do ludzi, żeby zabrali, czy raczej spróbowali zabrać do kina osobę niewidomą, niedowidzącą, czyli osobę, która na co dzień chodzi z tytułową białą laską.

Kampania z patronatem PISF

Kampania „Zabierz laskę do kina”, która wystartowała 15 stycznia 2014,  została objęta patronatem przez PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej. 

 

Więcej informacji o kampanii: www.facebook.com/ZabierzLaskeDoKina

 

Strona Fundacji Kultura bez Barier: kulturabezbarier.org.


Na podstawie informacji prasowej opracowała Paulina Bez

27.01.2014