Plakat Transatlantyk Festival 2016 nagrodzony w USA

Plakat Transatlantyk Festival – Łódź 2016 autorstwa Tomasza Opasińskiego otrzymał brązową statuetkę prestiżowego konkursu Clio Key Art Awards 2016. Nagroda ta honoruje wybitnych twórców komunikacji wizualnej w branży filmowej, telewizyjnej i gier komputerowych, a partneruje mu The Hollywood Reporter.

Nagrodzony plakat wyraża główny temat tegorocznego festiwalu – kryzys uchodźców, kryzys świadomości zachodniego świata. Transatlantyk jest międzynarodowym festiwalem nowej generacji, który buduje swą tożsamość, łącząc skierowaną do branży filmowej ofertę z szeroko dostępnym programem edukacji i aktywizacji społecznej. Jest Glokalny, czyli lokalny w działaniu i tożsamości, a jednocześnie globalny w rozumieniu konsekwencji i kontekstu własnego działania. Jego naczelnym hasłem jest „Inspirować, Edukować i Łączyć”.

Tomasz Opasiński to grafik i dyrektor kreatywny Netflixa, jeden z najwybitniejszych polskich grafików, na stałe mieszkający w Los Angeles. Współtwórca blisko 500 kampanii filmowych, telewizyjnych i komputerowych dla wielu marek i agencji reklamowych, był uczestnikiem, finalistą i jurorem wielu konkursów graficznych. W Hollywood robił plakaty m.in. do „Shreka”, „Transformersów” czy sagi o przygodach Harry’ego Pottera.

„Starałem się zilustrować przesłanie Festiwalu w sposób czytelny. Myślałem o sobie, otaczających mnie bliskich i milionach ludzi wokół, starałem się zrozumieć, jak myślimy jako tłum i czego nie zdołamy w tym tłumie zobaczyć. Temat przewodni festiwalu – uchodźcy – jest niesamowicie trudny, nie tylko do zilustrowania jak i do sfilmowania, do opowiedzenia historii. To, co widzimy nie zawsze jest prawdą, przedstawiana prawda nie zawsze jest faktem. Czasami otaczający nas mur jest niewidzialny, a czasem jest tak wielki, że nie widzimy nic poza nim” – mówił Tomasz Opasiński.

Kolejna edycja Transatlantyk Festival odbędzie się między 14 a 21 lipca 2017 w Łodzi.

Na podstawie informacji prasowej 

27.10.2016