Podsumowanie warsztatów wideo 360 stopni w Kołobrzegu





Podczas Kołobrzeg Suspense Film Festiwal odbyły się warsztaty kręcenia wideo 360 stopni dla młodego pokolenia.

Brave Unicorns i VR Premium, organizatorzy warsztatów, chcą szerzyć świadomość nowych technologii i ich twórczych możliwości wśród grupy, która naturalnie konsumuje innowacyjne treści – styk Pokolenia Z i Millenials oraz zapewnić młodym twórcom dostęp do nowych technologii. Z potencjału tej technologii korzystają najwięksi twórcy produkujący treści: BBC, CNN; Hollywood, Disney, kanały społecznościowe: Faceboook, YouTube; giganci technologiczni: Samsung, Sony, HTC, Oculus, Google, największe festiwale filmowe oraz wiele innych.

Koncept kreatywny polegał na stworzeniu warsztatowiczom pewnych ram, w których mogliby zgłębiać tajniki kreacji i produkcji za pomocą nowych technologii. Tak zrodziła się idea lokalnych historii. Agnieszce Jaworskiej z Brave Unicorns, jako kołobrzeżance, zależało na wydobyciu lokalnych smaczków i niuansów. Chciała, aby lokalne historie pokazywały sylwetki ludzi, którzy żyją z pasją i mają pozytywny wpływ na swoje bezpośrednie otoczenie, przyczyniają się do szerzenia pozytywnych wartości wśród lokalnej społeczności. Tak powstał „meta koncept” na lokalne historie z takimi twórcami, jak Kot Uliczny, CoffeDesk, MK Sailling oraz królową boxu i kickboxingu – Agnieszką Rylik, wielokrotną mistrzynią świata.

Taki koncept kreatywny wymagał od Adama Stachowskiego z VR Premium gotowości na najwyższym poziomie. Nie tylko pod względem wymagań sprzętowych, ale także organizacyjnych – produkcyjnych i post-produkcyjnych, a także logistycznych. Uczestnicy warsztatów mieli do opowiedzenia cztery zupełnie różne historie, które działy się w odmiennych warunkach (także pogodowych) i lokalizacyjnych podczas wysokiego sezonu w Kołobrzegu. Na produkcję filmów był jeden dzień, a historie były kręcone równolegle przez grupę warsztatowiczów. Nie byli to profesjonalni twórcy wideo, a młodzi ludzie, którzy stykali się z tworzeniem filmów po raz pierwszy. I tak pod skrzydłami prowadzących i opiekunów grup zostały opowiedziane cztery lokalne historie.

Sam proces warsztatów był zaplanowany zgodnie z ideą nauka przez zabawę i tworzenie.

Program warsztatów

Pierwszego dnia organizatorzy wprowadzili uczestników w najważniejsze i kluczowe zagadnienia dotyczące tematu wideo 360 stopni i zanurzyli wszystkich w przykładowych realizacjach. Dzięki goglom i prezentowanym treściom wszyscy mogli poczuć moc nowych technologii i ich twórczy potencjał. Następnie przyszedł czas na zapoznanie się z sylwetkami bohaterów lokalnych historii, podział na grupy, tworzenie skryptów oraz pomysłów realizacyjnych. 

Drugiego dnia uczestnicy kręcili lokalne historie wraz z bohaterami. Filmy zostały wykonane za pomocą kamer Kandao Obsidian R oraz GoPro Fusion w zależności od ujęć.

Trzeciego i czwartego dnia trwała post-produkcja. Warsztatowicze poznali cały proces post-produkcyjny od stichingu, czyli łączenia, przez montaż, udźwiękowienie, koloryzację oraz udostępnianie treści na goglach.

Ostatniego dnia odbyła się oficjalna premiera filmów dokumentalnych – czterech lokalnych historii i pokaz dla szerokiej publiczności Kołobrzeg Suspense Film Festival. Filmy można zobaczyć w Internecie.

Prowadzący:

Agnieszka Jaworska, Innovation & Creative Leader Brave Unicorns

Tworzyłam koncepty dla takich marek jak Kampania Piwowarska, Unilever, Grupa Żywiec, Google. Zdobyłam trzecie miejsce w pierwszym na świecie Hapticathonie. Scenarzystka i reżyserka filmów krótkometrażowych z zamiłowaniem do opowiadania historii w mediach cyfrowych i wirtualnej rzeczywistości. Promotorka Berlin Music Video Awards.

Adam Stachowski, CEO & Executive Producer VR Premium

Adam Stachowski, CEO & Executive Producer VR Premium domu produkcyjnego, zajmującego się produkcją aplikacji VR i wideo 360. Pasjonuje się technologią wirtualnej rzeczywistości. Odpowiedzialny za technologię VR i 360 filmów w kampaniach dla NIKE, Reebok, Porsche, BMW.

Na podstawie informacji prasowej  


18.07.2018