Polacy na European Film Market w Berlinie

11 lutego rozpoczął się 66. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie. Pokazom filmowym towarzyszy European Film Market, targi w których weźmie udział ponad 160 reprezentantów polskiej branży filmowej. Specjalnie na EFM Film Commission Poland przygotowało dwie publikacje.

European Film Market

W programie tegorocznego festiwalu w Berlinie nie brakuje mocnych polskich akcentów – w konkursie głównym bierze udział najnowszy film Tomasza Wasilewskiego „Zjednoczone Stany Miłości”, a w jury, któremu przewodniczy Meryl Streep, zasiada Małgorzata Szumowska. Równie ważne z branżowego punktu widzenia są targi filmowe, w których wezmą udział polscy producenci, dystrybutorzy, agenci sprzedaży, reprezentanci instytucji filmowych, przedstawiciele festiwali oraz komisji filmowych.

Polskie stoisko

fot. Marcin Oliva Soto

Ważnym punktem polskiej obecności w Berlinie jest polskie stoisko organizowane wspólnie przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Film Commission Poland oraz Telewizję Polską. Stoisko ulokowane pod numerem 103 w Martin-Gropius-Bau będzie służyło jako miejsce spotkań polskich filmowców z zagranicznymi partnerami oraz jako punkt informacyjny dla agentów sprzedaży i programerów festiwali zainteresowanych polskimi filmami oraz dla producentów zainteresowanych realizacją filmów w Polsce. Na stoisku będą dostępne materiały promujące polskie filmy, lokacje filmowe w Polsce oraz zasoby naszego przemysłu filmowego. Partnerami regionalnymi stoiska są Miasto Gdańsk, Wroclaw Film Commission, Łódź Film Commission, Mazovia Warsaw Film Commission oraz Krakow Film Commission.

Dwie publikacje Film Commission Poland

Polish Film Magazine, fot. Film Commission Poland

Specjalnie na berlińskie targi Film Commission Poland przygotowało dwie publikacje: POLES IN BERLIN 2016 – elektroniczny katalog zawierający informacje o polskich uczestnikach EFM i ich projektach, który ma ułatwić zagranicznym partnerom nawiązywanie kontaktów z polską branżą filmową oraz pierwszy numer pisma POLISH FILM MAGAZINE. Magazyn pod redakcją Oli Salwy wypełniają newsy dotyczące najnowszych polskich filmów – ukończonych, w produkcji i w przygotowaniu; wywiady z polskimi filmowcami i zagranicznymi twórcami pracującymi w Polsce; przegląd polskich lokacji oraz przewodnik po rynku filmowym, na który składają się między innymi informacje o dostępnym finansowaniu, odbywających się w Polsce wydarzeniach dla profesjonalistów oraz wyniki box office.

Obie publikacje dostępne są w wersji elektronicznej na stronie Film Commission Poland. Magazyn będzie także dystrybuowany w formie papierowej w Berlinie. Publikacja jest finansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Film Commission Poland zajmuje się promocją polskiego sektora audiowizualnego oraz Polski jako lokacji filmowej. Dzięki obszernej bazie danych, aktualnym informacjom dotyczącym przemysłu filmowego oraz ścisłej współpracy z siecią regionalnych komisji filmowych, służy jako pierwszy punkt kontaktowy dla filmowców zainteresowanych realizacją produkcji na terenie Polski i współpracą z polskimi partnerami.

Informacja prasowa 

12.02.2016