Polish Films - International Audience

W dniach 25-27 września 2012 w Warszawie odbędzie się „Polish Films – International Audience. Warsaw Meetings with International Sales Agents” – spotkania polskich producentów z przedstawicielami zagranicznych agentów sprzedaży. Organizatorami wydarzenia są: PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej, Media Desk Polska i Szkoła Wajdy.

Spotkanie z zagranicznymi agentami sprzedaży

„Polish Films – International Audience. Warsaw Meetings with International Sales Agents” ma na celu przybliżenie polskim producentom pracy agentów sprzedaży oraz przygotowanie merytoryczne do prezentacji projektów filmowych podczas spotkań indywidualnych. Impreza odbędzie się w dniach 25-27 września 2012 i składać się będzie z trzech części. Wydarzenie organizują wspólnie PISF – Polski Instytut Sztuki Filmowej, Media Deska Polska oraz Szkoła Wajdy.

60 projektów

Do 13 lipca 2012 producenci mogli zgłaszać na spotkanie dokumentalne, fabularne i animowane projekty filmowe w różnej fazie produkcji. Z bardzo wielu zgłoszeń zostało wybranych 60, które będą miały szansę prezentacji podczas indywidualnych spotkań z międzynarodowymi agentami sprzedaży 26 i 27 września. Do wzięcia udziału w imprezie zostali zaproszeni przedstawiciele wiodących agentów sprzedaży na świecie: Beta Cinema (Niemcy), LevelK (Dania), NonStop Sales (Szwecja), EastWest Filmdistribution (Austria), Autlook Filmsales (Austria) i Sola Media (Niemcy).

Pitching training pod okiem ekspertów z London Film Academy

Polskich producentów do indywidualnych spotkań z agentami sprzedaży przygotują wykładowcy London Film Academy: David Pope oraz Alex Boden – sprawdzeni eksperci w zakresie pitchingu Studia Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Sesja rozpocznie się otwartym wykładem wprowadzającym na temat tego, czym charakteryzuje się dobry pitch, po którym wybrani producenci będą mieli okazję zaprezentować swoje projekty i usłyszeć komentarz oraz uwagi ekspertów.

W związku z bardzo dużym zainteresowaniem wykładem otwartym organizatorzy zdecydowali o wynajęciu większej sali konferencyjnej. Wykład odbędzie się w godzinach 10.00 – 12.00 w Centrum Konferencyjno – Kongresowym przy ulicy Bobrowieckiej 9 róg ulicy Kierbedzia w budynku E, w sali Senackiej.Spotkania indywidualne z ekspertami zarezerwowane będą tylko dla wybranych projektów, których lista została ogłoszona na stronie www.mediadeskpoland.eu.

Podsumowanie i wykłady otwarte

Ostatni dzień imprezy będzie miał charakter otwarty. Beta Cinema zaprezentuje case study filmu fabularnego, a przedstawiciel firmy Autlook, specjalizującej się w sprzedaży filmów dokumentalnych, poprowadzi wykład. Uczestnicy poznają strategię sprzedażową w oparciu o przykłady oraz zasady rynkowe, którymi kierują się agenci sprzedaży w doborze swoich tytułów. Celem spotkania jest również zaprezentowanie zmian trendów kształtujących rynek dystrybucyjny w Europie i na świecie. 

 

Olga Domżała

18.09.2012