Polskie kino offowe dostępne na Amazon

Jedna z największych i najpopularniejszych księgarni internetowych na świecie sprzedaje produkcje polskiego kina niezależnego. Ostatnio do takiej dystrybucji trafił „Ślepy traf” w reżyserii Bena Talara i Jakuba Półtoraka.

 

Od niedawna księgarnia rozszerzyła swoją działalność o usługę produkt-na-żądanie, uruchomioną przez serwis CreateSpace. Polega ona na tym, że film jest tłoczony na płycie i zapakowany dopiero po złożeniu indywidualnego zamówienia przez klienta.

 

CreateSpace staje sie coraz popularniejszy. Został wybrany przez MTV do dystrybucji serialu „Jersey Shore”, a wytwórnia Universal chce wydać w ten sposób swoje odnowione cyfrowo filmy, takie jak „Prawo Bronxu” z Robertem De Niro, czy „Magia muzyki” z Johnem Travoltą.

 

Jak to działa?

Wystarczy przesłać do siedziby firmy w Stanach wzorcową płytę z filmem, a poprzez Internet projekt okładki i nadruku na płycie. Następnie CreateSpace odsyła pocztą wyprodukowany na życzenie film. Po akceptacji ze strony zgłaszającego film zostaje umieszczony w ofercie księgarni – wyjaśnia Ben Talar.

 

– Mimo, że firma liczy sobie dużą marżę, to film jest dostępny dla olbrzymiej rzeszy potencjalnej widowni z całego świata – klientów księgarni Amazon. Być może również w Polsce ktoś podchwyci ten pomysł – mówi Jakub Półtorak

 

Klient ma dostęp do „próbek” filmu, którym jest zainteresowany.

 

Kilka fragmentów „Ślepego trafu” można zobaczyć pod adresem: http://www.amazon.com/dp/B0037QGUVM (polscy internauci podając kod rabatowy R2Q3PFJ8 mogą uzyskać 20% rabatu)

29.03.2010