Pomóż stworzyć identyfikację wizualną 58. KFF





Organizatorzy 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego postanowili , że o tym, jak będą w tym roku wyglądały festiwalowe plakaty, okładki programów, banery reklamowe zdecydują sami widzowie.

W tym roku oprawa graficzna Krakowskiego Festiwalu Filmowego będzie dziełem zbiorowym, w którym każdy widz będzie miał możliwość wyrażenia siebie w przestrzeni publicznej. Przesłane przez festiwalową publiczność zdjęcia, obrazy i teksty trafią na festiwalowe plakaty, a niektóre z nich znajdą się na okładkach programów, drukach w wysokonakładowej prasie, trafią do mediów społecznościowych i na kinowe ekrany.

Akcja trwa do 23 kwietnia

Na specjalnie zaprojektowanej stronie internetowej, widzowie będą mogli zakupić festiwalowy karnet lub bilety na filmowe seanse, otrzymując w zamian fragmenty powierzchni plakatów tegorocznej edycji, które w prosty i intuicyjny sposób będą mogli wypełnić rysunkami, zdjęciami lub krótkimi tekstami. Jak twierdzi współautor koncepcji, projektant, Jakub de Barbaro „jest to gest odzyskania przestrzeni publicznej. Twórcami treści w tej przestrzeni, tym samym, przestają być wyłącznie firmy i korporacje, a zostają zwykli ludzie”. Akcja współtworzenia oprawy graficznej 58. Krakowskiego Festiwalu Filmowego będzie dostępna dla widzów do 23 kwietnia.

Adres strony akcji: https://identyfikacja.krakowfilmfestival.pl.

Identyfikacja wizualna krakowskiego festiwalu

W 2011 roku Krakowski Festiwal Filmowy rozpoczął współpracę z duetem projektantów, Kubą Sowińskim i Jakubem de Barbaro, którzy zdecydowali się zastąpić coroczny autorski plakat festiwalu nowatorskim konceptem, który mimo znaczących modyfikacji wizualnych realizowany jest konsekwentnie do tej pory.

W poprzednich latach, duet twórców systematycznie opierał projekty plakatów festiwalu o treści pochodzące z festiwalowych filmów. Tworzył śmiałe kompozycje, posługując się nieoczywistymi klatkami filmowymi, precyzyjnie wyselekcjonowanymi cytatami, prowokacyjnymi listami dialogowymi lub samymi tytułami filmów, zapisanymi w oryginalnych językach.

W ubiegłym roku, oprawę graficzną festiwalu stanowiły amatorskie portretów ludzi świata kina, stworzone przez przyjaciół Krakowskiej Fundacji Filmowej. Poszczególne elementy identyfikacji tworzyły zawsze niezwykle spójną całość z miejscem ich ekspozycji i generowały nowy samodzielny, niekiedy zabawny, a niekiedy kontrowersyjny kontekst.

Jakub de Barbaro

Urodzony w 1977 roku w Krakowie projektant, specjalizujący się w grafice wydawniczej i identyfikacji wizualnej. Współzałożyciel spółdzielni artystycznej Goldex Poldex (2008-2012) oraz Szalonej Galerii (2017). Dawniej wykładowca Raffles Design Institute w Szanghaju. Współpracuje głównie z instytucjami kultury w kraju i za granicą.

Kuba Sowiński

Urodzony w 1973 roku w Krakowie, projektant grafiki użytkowej, współtwórca ogólnopolskiego kwartalnika projektowego „2+3D”. Wraz z Wojciechem Kubieną prowadzi studio projektowe Biuro Szeryfy oraz pracuje na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie. Specjalizuje się w grafice wydawniczej, współpracuje głównie z instytucjami kultury i wydawnictwami.

Plakaty Krakowskiego Festiwalu Filmowego autorstwa Jakuba de Barbaro oraz Kuby Sowińskiego otrzymały nagrodę publiczności w konkursie opraw graficznych festiwali filmowych na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie.

Informacja prasowa


03.04.2018