Producers Network - Dzień Polski

Podczas spotkania Producers Network, które odbyło się 22 maja w ramach 66. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, miała miejsce prezentacja Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z udziałem pięciu producentów filmowych z Polski oraz przedstawicieli PISF.

22 maja – Dzień Polski

W ramach Polskiego Dnia, dedykowanego polskiemu kinu, jego uczestnicy poprzez spotkania z przedstawicielami PISF oraz wybranymi do programu polskimi producentami, mogli poznać m.in. działalność i programy Instytutu, polski system dofinansowań i zasady koprodukcji z naszym krajem.

 

Spotkanie miało charakter śniadania. Przy szesnastu pogrupowanych tematycznie stolikach zasiedli przedstawiciele największych funduszy wspierających produkcję filmową, m.in. Doha Film Institute, Apulia Film Commission, programów wspierających koprodukcje m.in. World Cinema Fund w ramach targów filmowych Co-Production Market – Berlinale z szefową Sonją Heinen na czele, przedstawiciele targów filmowych Cine Link – Sarajevo, Cinemart – Rotterdam, dystrybutorów i agentów sprzedaży, m.in. Entertainment One, reprezentowane przez Charlotte Mickie, Celluloid Dreams reprezentowane przez szefową Hengameh Panahi, Fortissimo Films – Ellis Driessen, jak również amerykańskich Magnolia Pictures oraz Sony Pictures Classics, a także chińskiego Golden Network Asia. Obecna była również firma łącząca działalność producencką z dystrybucyjną: Iris Group z oddziałami w Luksemburgu, Francji, Niemczech, Belgi oraz Wielkiej Brytanii. Rynek telewizyjny reprezentowany był przez TF1.

 

W spotkaniu udział wzięło pięciu producentów z Polski: Agnieszka Kurzydło (MD4), Małgorzata Jurczak (Scorpion Arte), Marta Laryssa Plucińska (Federico Film), Mikołaj Pokromski (Pokromski Studio) i Łukasz Dzięcioł (Opus Film).

 

W ramach Producers Network swoje dokonania zaprezentowały również m.in. Rosja i Kanada.

 

W powstałym w 2004 roku wydarzeniu rokrocznie uczestniczy 550 przedstawicieli branży filmowej z całego świata. Udział w tej imprezie to doskonała okazja, aby poznać potencjalnych partnerów do koprodukcji, dystrybucji czy promowania swojego filmu.

 

Maria Łętowska

24.05.2013

Galerie zdjęć