„Rodzina Treflików” na DVD





Telewizja Polska S.A. wspólnie ze Studiem Trefl przygotowało mikołajkowy, a zarazem rodzinny prezent. Od grudnia dwa sezony „Rodziny Treflików” są dostępne w sprzedaży internetowej oraz w księgarniach na terenie Polski. Produkcja jest współfinansowana ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

„Rodzina Treflików”

Animacja dedykowana jest dzieciom w wieku od 3 do 6 lat. Jej reżyserem jest Marek Skrobecki, będący współtwórcą oscarowego filmu „Piotruś i wilk”, który w 2007 roku triumfował w kategorii „Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany”. Największą siłą i zaletą „Rodziny Treflików” jest fabuła zbudowana w oparciu o konwencję animowanego musicalu, który opowiada o zabawnych sytuacjach jakie w codziennym życiu spotykają Treflika, Treflinkę oraz ich przyjaciół.

Edukacyjny serial uczy budować relacje między dziećmi, rówieśnikami i rodzicami, pamiętając również o więziach międzypokoleniowych. Produkcja na tle innych wyróżnia się stylistyką i techniką. Akcja odcinków jest wciągająca i zaskakująca, a dialogi dobrze charakteryzują bohaterów przez co nie są sztuczne. „Rodzina Treflików” jest całkowicie polską produkcją, przy której wykorzystano pierwszy raz na dużą skalę druk 3D. Posłużył on do stworzenia główek postaci. Dzięki współpracy grupy TREFL i firmy Viacom od 12 lutego animacja dostępna jest na platformach Nickelodeon i Nick Jr w Czechach i Rumunii.

Serial buduje swoją widownię dzięki emisji w ogólnopolskim, bezpłatnym kanale TVP ABC, gdzie miał premierę 1 czerwca 2016 roku. Głosu bohaterom użyczyli m.in. Joanna Jabłczyńska, Krystyna Tkacz, Jarosław Boberek, Cezary Kwieciński, czy Magdalena Różczka oraz aktorzy Teatru Muzycznego w Gdyni. Tytułową piosenkę wykonuje Natalia Kukulska. Teledysk do jej utworu został nagrodzony na festiwalu Yach Film w kategorii „Wideoklip dziecięcy”.

Rekordowa oglądalność „Rodziny Treflików”

Odcinek wyemitowany w Nowy Rok osiągnął rekordową oglądalność – 331 tysięcy widzów (ARM, grupa All 4+). Jest to jeden z najlepszych wyników w Polsce w okresie świąteczno-noworocznym (w okresie od 24.12 do 1.01 średnia oglądalność wyniosła 170 tysięcy – ARM, grupa All 4+).

Na podstawie informacji prasowej


05.12.2018