Rusza nabór na 3. edycję warsztatów branżowych Lodołamacz





Do 30 maja macie czas na wysłanie zgłoszenia na 3. edycję warsztatów branżowych Lodołamacz.

Temat warsztatów: development

Tematem tegorocznych warsztatów, które odbędą się od 14 do 17 lipca, podczas 9. Festiwalu Transatlantyk w Łodzi, będzie development, czyli rozwój projektu.

Organizatorzy zapraszają młodych producentów i reżyserów, którzy mają już na koncie pierwsze doświadczenia w rozwijaniu projektów filmowych. Podczas intensywnych warsztatów uczestnicy rozmawiać będą o kluczowych działaniach na etapie developmentu, zarówno literackich, jaki i „producenckich”. Dowiedzą się, jakie stoją przed nimi wyzwania natury prawnej i praktycznej. Istotnym tematem warsztatów będzie też rozwijanie projektów z zagranicznymi partnerami oraz możliwość korzystania z zachęt finansowych dla rynku audiowizualnego.

„Co roku uważnie wybieramy kolejny temat, starając się wychodzić naprzeciw potrzebom rynku. Zadaniem Lodołamacza jest dostarczanie uczestnikom praktycznej wiedzy, z której będą mogli korzystać na co dzień w swoich działaniach. Chcemy, aby warsztat pomagał i wskazywał nowe możliwości pojawiające się w branży filmowej, ale także wprost mówił o potencjalnych zagrożeniach czyhających na rynku – mówi Joanna Łapińska, Dyrektor Programowa Festiwalu Transatlantyk. – Cieszę się, że dwie pierwsze edycje Lodołamacza zostały przyjęte tak dobrze. Cały czas docierają do nas głosy, że właśnie taki warsztat był potrzebny.”

Zgłoszenia do 30 maja

Zgłoszenia na tegoroczną edycję warsztatów do 30 maja przyjmuje koordynatorka projektu, Ola Salwa (ola@transatlantyk.org). Formularz zgłoszeniowy można pobrać ze strony festiwalu. Udział w warsztatach jest bezpłatny, organizator pokrywa koszty noclegu.

Lodołamacz

Zainicjowany w 2017 roku warsztat Lodołamacz ma na celu przybliżenie filmowcom istotnych aspektów funkcjonowanie rynku filmowego w kraju i za granicą. Tematem pierwszej edycji była dystrybucja, drugiej – finansowanie filmów. Uczestnicy, podczas rozmów z fachowcami z Polski i zagranicy, analizowali tematy takie jak negocjacja umowy z firmami dystrybucyjnymi, przewidywanie wyników finansowych w box office, self-dystrybucja, dystrybucja on-line, aspekty prawne rozpowszechniania treści na różnych polach eksploatacji, zbieranie środków na finansowanie produkcji, zarówno publicznych, jak i prywatnych. Dowiedzieli się też, jak należy tworzyć budżet projektu międzynarodowego i czym jest tzw. completion bond.

Partnerem warsztatów jest Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Łódź Film Commission.


26.04.2019