Ruszył nabór na Polish Days 2016

Ruszył nabór nowych polskich filmów i projektów na Polish Days 2016.

Polish Days

Polish Days to najważniejsze wydarzenie branżowe MFF T-Mobile Nowe Horyzonty. To tu na zamkniętych pokazach filmowych przedstawiciele branży z całego świata poznają najnowsze kino polskie na każdym etapie produkcji – oglądają gotowe filmy, poznają fragmenty filmów w fazie postprodukcji, słuchają prezentacji projektów w developmencie. Jak co roku, organizatorzy spodziewają się ok. 200 gości – producentów, agentów sprzedaży, dystrybutorów, selekcjonerów festiwali filmowych (zarówno tych najważniejszych, jak i mniej znanych imprez). To znakomita możliwość dla producentów i twórców polskich filmów na promocję ich projektów, zaplanowanie strategii festiwalowej filmów oraz znalezienie zagranicznych partnerów (agentów sprzedaży, koproducentów, dystrybutorów).

Zgłoszenia do 27 maja 

Organizatorzy wydarzenia zachęcają do zgłaszania nowych polskich filmów i works in progress (fragmentów filmów będących w produkcji) a także projektów będących w developmencie do sesji pitchingowej oraz do wzięcia udziału w zamkniętych pokazach. Zgłoszenia przyjmowane będą do 27 maja 2016.

Nagrody od firm post-produkcyjnych

Podczas wydarzenia, partnerzy z firm post-produkcyjnych Chimney Polska i Toya Studios przyznają wybranym projektom nagrody w postaci usług post-produkcyjnych dźwięku i obrazu na preferencyjnych warunkach. Polish Days współorganizowane są przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Po raz pierwszy partnerem Polish Days jest First Look, wydarzenie branżowe organizowane podczas Locarno Film Festival, które w tym roku dedykowane będzie kinu polskiemu.

Poprzednie edycje Polish Days

Polish Days to impreza branżowa ze znakomitym dorobkiem. Wśród prezentowanych na Polish Days dotychczas projektów znalazły się m.in. „Wszystkie nieprzespane noce”, „Miasto 44”, „Papusza”, „Płynące wieżowce”, „Kongres”, „Jesteś Bogiem”, „Bogowie”, „Wałęsa”, „Chce się żyć” czy „Obywatel”. Wśród gości branżowych w ubiegłych latach we Wrocławiu pojawili się agenci sprzedaży tacy jak Films Boutique, LevelK, Memento, MK2, Bankside Films, Trust Nordisk, Intramovies, Urban Distribution, Wide, Sixpack i New Europe Film Sales, dystrybutorzy: Wild Bunch, Aero Films, EYE Film Institute Netherlands, Imagine, Just, Kino Świat, Soda Pictures i Metrodome, a także telewizje HBO, Canal+, Ale Kino, Polsat i TVP. We Wrocławiu obecni byli także selekcjonerzy festiwali filmowych m.in. z Cannes, Berlina, Wenecji, Rotterdamu, Busan, Karlowych Warów, Tribeca, SXSW, Salonik, Hamburga, Göteborga, Hong Kongu, Cottbus, Go East Wiesbaden, Stambułu, Monachium, Seattle, Sztokholmu i Transylwanii.

Tegoroczna edycja Polish Days odbędzie się w dniach 27-29 lipca 2016 podczas 16. edycji festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty (21-31 lipca 2016).

Więcej informacji:

Informacja prasowa 

02.03.2016