TFL Co-Production Fund i TFL Audience Design Fund czekają na wnioski

Do 28 kwietnia można składać wnioski o dofinansowanie z TFL Co-Production Fund. Z kolei nieco dłużej, bo do 15 czerwca br. jest czas na aplikowanie do TFL Audience Design Fund. Oba fundusze przeznaczone są zarówno dla filmów fabularnych, jak i dokumentalnych, a także animacje z udziałem partnerów europejskich i pozaeuropejskich. Łączą w sobie dotacje finansowe z działaniami szkoleniowymi i prezentacją wspieranych projektów na forum koprodukcyjnym „TFL: Meeting Event 2020”, który odbędzie się w listopadzie br. Wnioski można składać online.

Fundusz TFL Co-Production Fund skierowany jest do doświadczonych reżyserów, którzy pracują nad swoim trzecim filmem fabularnym. Wnioskodawca musi być jednak producentem z siedzibą w jednym z krajów uczestniczących w programie MEDIA. Na jedną koprodukcję można otrzymać dotację w wysokości 50 000 euro. Oprócz grantu wybrany projekt weźmie udział w warsztatach FeatureLab, które odbędą się we wrześniu br. Tam możliwe będzie skorzystanie z indywidualnych konsultacji z ekspertami z różnych dziedzin. Formularz wniosku dostępny jest tu

TFL Audience Design Fund, który powstał z myślą o innowacyjnych strategiach rozwoju i docierania do odbiorców w momencie dystrybucji, w 2020 roku oferuje w sumie trzy granty w wysokości 45 000 euro każdy. Na dotację mogą liczyć projekty pełnometrażowych filmów fabularnych, które rozwijane były podczas programu szkoleniowego TFL (producenci mają także prawo zgłosić do funduszu inny projekt niż rozwijany podczas warsztatów TFL). Dodatkowo projekt musi posiadać przynajmniej jednego koproducenta z kraju nie uczestniczącego w programach MEDIA czy Eurimages. Udział koproducenta nie może być niższy niż 30 procent. Formularz wniosku dostępny jest tu

Oba fundusze powstały dzięki wsparciu programu „Kreatywna Europa – MEDIA” dla międzynarodowych funduszy koprodukcyjnych.

14.04.2020